Зовнішнє незалежне оцінювання – Навчально-науковий Інститут неперервної освіти НАУ

Зовнішнє незалежне оцінювання

Зовнішнє незалежне оцінювання – це комплекс іспитів, спрямований на визначення рівня навчальних досягнень випускників середніх навчальних закладів. Його результати зараховуються як вступні випробування до закладів вищої освіти.

Окрім випускників навчальних закладів системи загальної середньої освіти, право на проходження зовнішнього незалежного оцінювання мають також особи, які вже одержали атестат про повну загальну середню освіту.

У 2020 році Українським центром оцінювання якості освіти проводиться тестування з предметів:

  • українська мова і література
  • історія України
  • математика
  • біологія
  • географія
  • фізика
  • хімія
  • іноземна мова (англійська, німецька, французька чи іспанська мови)

При цьому загальна кількість предметів, з яких абітурієнти складатимуть тестування, не повинна перевищувати чотирьох. За результатами зовнішнього незалежного оцінювання видається сертифікат.

Вступники, які з поважної причини не змогли взяти участь в основній сесії, з одного або кількох предметів, можуть скласти тестування протягом додаткової сесії, за умови звернення до регіонального центру із заявою, в якій зазначено причину пропуску тестування, та документальним підтвердженням її поважності. Перевірити свої знання абітурієнти можуть, взявши участь у пробному тестуванні, що проводиться до основної сесії.

Успішне проходження незалежного оцінювання є запорукою вступу до університету.

Український центр оцінювання якості освіти (УЦОЯО) – це державна установа, яка здійснює зовнішнє незалежне оцінювання результатів навчання, здобутих на певному освітньому рівні, та проводить моніторингові дослідження якості освіти. У підпорядкуванні УЦОЯО перебувають дев’ять регіональних центрів оцінювання якості освіти. Водночас кожен з них є самостійною юридичною інституцією, що відповідає за підготовку і проведення зовнішнього незалежного оцінювання, вступних випробувань до магістратури у визначених регіонах, проводить моніторингові дослідження якості освіти й апробовує нові технології у галузі освітніх вимірювань.