Проблеми та перспективи розвитку освіти впродовж життя
20 березня 2019 року Навчально-науковий інститут неперервної освіти вдруге реалізував проект експертного конвенту «Освіта впродовж життя: соціальні запити, сучасні виклики та пріоритети в реалізації».
До обговорення проблеми освіти дорослих бути запрошенні експерти з Києва, Житомира та в режимі відеоконференції – з Мінська (Республіка Білорусь).
Модератор конвенту – д. соціол. н., професор Олена Дікова-Фаворська окреслила місце освіти дорослих в контексті сталого розвитку суспільства, наголосивши, що саме освіта дорослих є рушієм взаємодії між трьома вимірами сталого розвитку (економічного, соціального та екологічного) та виступає потужним ресурсом у досягненні згуртованої, процвітаючої та мирної України, здатної позитивно долати виклики сьогодення. Зі вступним словом, щирими вітаннями від ректорату та дирекції Інституту до учасників конвенту звернулася директор ННІНО, к. іст. н., доцент Ірина Дейнега, акцентувавши увагу на необхідності удосконалення освітньої політики в контексті неперервності та залучення до цього процесу широкого кола громадськості.
Проректор з наукової роботи Житомирського інституту підвищення кваліфікації педагогічних працівників, д. пед. н. Олександр Пастовенський познайомив слухачів з авторською моделлю релятивного управління ефективної системи. Саме ця представлена теорія є універсальною і може бути використаною управлінцями в сучасних умовах.
Особливості бізнес-освіти як складової підвищення кваліфікації та перепідготовки були означені к. е. н., доцентом Романом Матвієнком.
Цікавим був виступ директора центру підвищення кваліфікації Таврійського національного університету Маргарити Блощинської, яка ознайомила учасників конвенту з досвідом співпраці університету з німецькою організацією DVV (Іnternation в освіті дорослих). Її колега – к. пед. н., доцент Ігор Радомський – ознайомив присутніх зі станом впровадження та розвитку неформальної освіти дорослих в Україні.
Доцент Лариса Громаздова, керівник проекту «Університет третього покоління», що реалізується в ННІНО, представила досвід роботи з людьми літнього віку.
Підсумкові акценти в експертній дискусії поставила директор ННІНО Ірина Дейнега, характеризуючи розвиток освіти дорослих через призму вітчизняної та світової історії, зазначивши місію проблеми, стратегічні цілі та необхідні умови реалізації концепції в сьогоденні.
По завершенню конвенту на присутніх чекала приємна нагода ознайомитися з досвідом організації дистанційного навчання в Республіці Білорусь, який представили наші колеги з Інституту підвищення кваліфікації Мінського державного педагогічного інституту імені Максима Танка.