Обговорення проєкту ОПП «Психологія екстремальних та кризових ситуацій»
19 травня 2020р. о 15-00 на платформі Zoom відбувся круглий стіл зі стейкхолдерами з обговорення проєкту ОПП «Психологія екстремальних та кризових ситуацій» зі спеціальності 053 «Психологія».
Учасниками круглого столу були НПП кафедри управління професійною освітою ННІНО, директорка ННІНО Дейнега І.І., заступник директора Ковач В.О., а також, стейкхолдери: Табачніков С.І., професор, д.мед.н., академік НАН МО України, директор ДУ «Науково-дослідний інститут МОЗ України»; Мельничук Т.І., к.п.н., старший науковий співробітник Інституту психології імені Г.С,Костюка НАПН України; Ткач В.Б., провідний фахівець Національного бюро з розслідування авіаційних подій та інцидентів з цивільними повітряними суднами.
Запропонована освітньо-професійна програма «Психологія екстремальних та кризових ситуацій» дозволяє забезпечити сучасну та якісну підготовку магістрів психології в сфері професійної психології. Визначені освітньою програмою фахові компетентності та результати навчання засвідчують високий рівень професійної підготовки випускників, забезпечують достатньо широке коло їх професійної діяльності та високу конкурентоздатність на ринку праці. Ефективність освітнього процесу забезпечується його логічною побудовою, чітко продуманою та збалансованою структурою програми, раціональним поєднанням теоретичного навчання та практичної підготовки. Всі стейкголдери підкреслили, що програма курсу дозволяє надати студенту цілісне уявлення про структуру та характер психологічних аспектів діяльності особистості в екстремальних умовах і в кризовий період розвитку особистості; систему наукових психологічних понять, що відображають цю структуру; знання про ключові проблеми та завдання, які стоять перед особистістю в процесі взаємодії з екстремальними ситуаціями, а також основні методологічні принципи та теоретичні основи для їх вирішення.
У якості побажання було висловлено , що в структурі фахових компетентностей слід звернути увагу на формування у майбутніх фахівців здатності застосовувати методи діагностики екстремальних та
кризових станів, ідентифікувати їх з конкретними впливами стресорів, які їх викликають; конструктивні методи формування готовності до подолання екстремальних та кризових ситуацій і
методи саморегуляції.
З огляду на потреби ринку праці, зміст представленої освітньої програми, високий рівень забезпечення освітнього процесу, всі підтримали рішення рекомендувати освітньо-професійну програму «Психологія екстремальних та кризових ситуацій» для підготовки здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 053 Психологія.